Tego wieczoru będą przeplatać się ze sobą rozmaite stylistyki i konwencje. Zabrzmi dzieło współczesnego węgierskiego twórcy, koncert kompozytora odpowiedzialnego za ścieżki dźwiękowe kultowych filmów oraz jedna z ostatnich symfonii artysty, którego nazwisko jest wręcz synonimem muzycznego geniuszu.
Jako pierwszy zostanie wykonany utwór Dialog mit Mozart – Da capo für Orchester z 2016 roku. Autorem dzieła jest Węgier Peter Eötvös, który postanowił poflirtować ze stylistyką klasycyzmu. Efekt tego eksperymentu przedstawił jednak we współczesnej szacie brzmieniowej, zdominowanej przez perkusję, ciekawe efekty barwne i urozmaiconą rytmikę.
Nino Rota przeszedł do historii przede wszystkim jako twórca muzyki filmowej. Skomponował muzykę do około stu pięćdziesięciu filmów, wśród których znalazły się dzieła Francisa Forda Coppoli (w tym Ojciec chrzestny), Federica Felliniego i Luchina Viscontiego. Napisany w 1977 roku Koncert fagotowy pozwala spojrzeć na muzykę Włocha z odmiennej perspektywy. Dzieło składa się z trzech części. Są to: dynamiczna Toccata w tempie allegro vivace, Recitativo w tempie lento oraz Temat z wariacjami. Koncert jest utworem lekkim, a przy tym pełnym wdzięku, elegancji i humoru.
Na zakończenie wieczoru zabrzmi Symfonia g-moll KV 550, czterdziesta symfonia Wolfganga Amadeusa Mozarta, będąca jednocześnie drugim (i ostatnim) jego dziełem w tym gatunku, które zostało utrzymane w tonacji molowej. Nazywana jest czasem z tego powodu „Wielką symfonią g-moll”, co odróżnia ją od wcześniejszej i krótszej kompozycji napisanej w tej samej tonacji. Jest drugim ogniwem nieoficjalnej trylogii składającej się z późnych symfonii austriackiego twórcy. Wyróżnia się spośród tych dzieł mrocznym i dramatycznym charakterem wynikającym z zastosowania trybu molowego. Jednak Mozart nigdy nie popadał w przesadę w wyrażaniu emocji, więc także ta kompozycja jest wyważona i szlachetna w brzmieniu.