UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
21
Listopada 2021
niedziela
godz. 19:00
Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Amalia Umeda Quartet | Obara Sclavis Wania – premiera

Wykonawcy:

Amalia Umeda Quartet:
Amalia Obrębowska – skrzypce
Franciszek Raczkowski – fortepian
Michał Aftyka – kontrabas
Michał Szeligowski – perkusja

Maciej Obara – saksofon
Louis Sclavis – klarnet
Dominik Wania – fortepian

Program:

Amalia Umeda Quartet

***

Maciej Obara, Louis Sclavis, Dominik Wania

Projekt jest częścią koordynowanego przez Instytut Adama Mickiewicza międzynarodowego programu kulturalnego, realizowanego w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022. Sfinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na latach 2017-2022.

Amalia Umeda Quartet to istniejący od niespełna roku zespół młodych polskich muzyków jazzowych pod przewodnictwem skrzypaczki Amalii Obrębowskiej. Na koncercie publiczność usłyszy przedpremierowy repertuar, który już wkrótce ukaże się na debiutanckiej płycie kwartetu w całości wypełnionej kompozycjami liderki. Swoją prapremierę będzie miał też nowy projekt Macieja Obary, do którego saksofonista zaprosił legendarnego francuskiego klarnecistę Louisa Sclavisa i swojego wieloletniego współpracownika, pianistę Dominika Wanię.

Amalia Obrębowska pochodzi z Warszawy, gdzie przez dwanaście lat kształciła się w Szkole Muzycznej im. Karola Szymanowskiego. W jej rodzinnym domu od początku królował jazz, jednak artystka zaczęła grać muzykę jazzową dopiero w wieku dziewiętnastu lat, już po ukończenia szkoły, ponieważ, jak mówi, „wcześniej nie byłoby to dobrze widziane przez nauczycieli”. Szybko też zaczęła komponować własne utwory i z każdym kolejnym miesiącem czuła się swobodniej w tej estetyce. Żeby wykonywać autorską muzykę, stworzyła zespół Amalia Obrębowska Quartet, z którym występowała przez prawie trzy lata.

Na początku roku artystka stworzyła nowy zespół, działający pod nazwą Amalia Umeda Quartet. Umeda to nazwa jednej z najważniejszych dzielnic biznesowych w Osace, a także pseudonim skrzypaczki. Artystka przyznaje, że sama go sobie nadała, kiedy w wieku piętnastu lat była zafascynowana kulturą Japonii i w trakcie podróży po Osace spodobało jej się brzmienie nazwy stacji metra w tej dzielnicy. W kwietniu kwartet zarejestrował nagrania demo, a w ostatnich dniach sierpnia w studiu S4 Polskiego Radia kwartet zarejestrował materiał na debiutancką płytę. Zanim jednak album ujrzy światło dzienne, kompozycje skrzypaczki przedpremierowo zabrzmią w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu.

Muzyka nigdy nie powstaje w próżni, a Maciej Obara należy do grona artystów mających oczy szeroko otwarte na te inspiracje, które stawia przed nim codzienność, także ta pandemiczna. To jeden z wielu powodów czyniących jego twórczość niezwykle aktualną. Publiczność Jazztopad Festival jako pierwsza będzie mogła przekonać się, jak brzmi i dokąd prowadzi muzyczna droga saksofonisty w jego nowym polsko-francuskim projekcie. Z Dominikiem Wanią współpracuje od czternastu lat. Poznali się w zespole legendarnego polskiego trębacza Tomasza Stańki. Następnie Wania przyjął zaproszenie do kwartetu Obary. Louis Sclavis to zdecydowanie najbardziej utytułowany muzyk z tria, który współtworzy profil muzyczny ECM od trzydziestu lat. Francuz jest ikoną jazzowego klarnetu basowego i jednym z najważniejszych reprezentantów europejskiego jazzu. Wśród artystów, z którymi współpracował, znajdują się zarówno czołowi przedstawiciele francuskiego środowiska (m.in. Henri Texier, Dominique Pifarély i Vincent Courtois), jak i kluczowi artyści światowej sceny free jazzowej (Evan Parker, Cecil Taylor czy Peter Brötzmann).


 


Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
VIP
  • Bilet VIP
80 PLN
I kategoria
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
60 PLN
45 PLN
II kategoria
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
45 PLN
30 PLN

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie