W repertuarze koncertu orkiestry kameralnej Cameristi della Scala i znakomitej mezzosopranistki Danieli Pini pod dyrekcją Ernesta Hoetzla znajdą się dzieła kompozytorów tworzących w epoce baroku – w szczególności z jego późniejszego stadium rozkwitu. Zabrzmią kompozycje m.in. autorstwa Antonia Vivaldiego czy Georga Friedricha Händla ukazujące bogactwo barokowego kunsztu, w tym koncerty instrumentalne oraz arie – operowe, a także te pochodzące z twórczości oratoryjnej.
Antonio Vivaldi zasłynął głównie jako twórca zawrotnej liczby koncertów – na przestrzeni lat stworzył ich ponad czterysta. Niemniej koncentrował się także na innych gatunkach, choćby wokalno-instrumentalnych, jak opera czy oratorium. Szczególną rolę w jego utworach odgrywają smyczki, stanowiące podstawę zarówno mniejszych, jak i większych form. Tego wieczoru muzycy przybliżą spuściznę koncertową twórcy – Koncert d-moll, Koncert g-moll, Koncert a-moll – oraz arie pochodzące z cenionych oper – Griselda, Il Giustino – a także oratorium Juditha triumphans na podstawie biblijnej Księgi Judyty. Francesco Durante, przedstawiciel szkoły neapolitańskiej, był z kolei utożsamiany w głównej mierze z barokową muzyką sakralną. W rzeczy samej, liczne msze, psalmy oraz hymny zajmują znaczną część jego dorobku. Wśród nich można jednak odnaleźć niewielką liczbę świeckich utworów instrumentalnych, jak choćby uroczysty w brzmieniu II Koncert g-moll na smyczki.
Termin concerto grosso wiąże się bezpośrednio z Arcangelem Corellim – kompozytorem, któremu przypisuje się stworzenie idealnego wzorca formy przeznaczonej na niewielką grupę instrumentów solowych i orkiestrę. Program koncertu obejmuje utwór tego typu autorstwa jednego z uczniów mistrza – Francesco Geminianiego. Dramatyczne i pełne ekspresji Concerto grosso d-moll op. 1 nr 12 „La follia” oparte jest na słynnej Sonacie op. 5 nr 12 Corellego.
Zwieńczeniem walentynkowego wieczoru w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki będą arie Ombra mai fu oraz Crude furie z opery Serses Georga Friedricha Händla. Mimo że nie odniosła ona sukcesu w osiemnastowiecznej Anglii, zawarte w niej solowe partie wokalne cieszą się popularnością do dziś i często wykonywane są jako samodzielne utwory.