Podczas koncertu NFM Orkiestry Leopoldinum pod batutą cenionego dyrygenta i kompozytora Francesca Bottigliera zabrzmią różnorodne kompozycje z XX i XXI wieku. Repertuar wypełnią nazwiska takich kompozytorów jak Ottorino Respighi, Anton Webern czy Marcel Chyrzyński.
„Nie poddając się przygnębieniu, jak tykwa płynąć z nurtem rzeki, to właśnie nazywamy światem, który przemija” – to słowa pochodzące z Opowieści przemijającego świata pióra Asaia Ryōia. Inspiracją do napisania Ukiyo-E były dla Chyrzyńskiego japońskie drzeworyty o tej samej nazwie – obrazy przemijającego świata. Dzieło jest w istocie dekonstrukcją tej tradycji drzeworytniczej – składa się z dziesięciu ogniw, z których pierwsze jest jego ostateczną wersją. Kolejne zaś są składowymi pierwszego obrazu, symbolizującymi poszczególne kolory ukiyo-e. Za sprawą kompozycji Ottorina Respighiego i Francesca Bottigliera muzycy zwrócą się w stronę przeszłości. Antiche danze ed arie per liuto – III Suita: wiek XVI i XVII z 1931 roku to wyraz zainteresowania Respighiego muzyką lutniową z przełomu renesansu i baroku. Twórca odmalowuje ją jednak na własny sposób, pełen charakterystycznego dla swego języka kompozytorskiego kolorytu. Bottigliero w Variazioni su un tema di Fauré, które zostaną wykonane tego wieczoru, składa z kolei hołd jednemu z czołowych francuskich kompozytorów – Gabrielowi Faurému. Koncert zwieńczy Bodensee Suite także pióra włoskiego, współcześnie działającego artysty, wcześniej zabrzmi jednak także jego niewielkich rozmiarów dzieło – Muzyka trwa.
Webern skomponował Langsamer Satz w czerwcu 1905 roku, ale po raz pierwszy utwór ten został publicznie wykonany niemal sześćdziesiąt lat później w Seattle. Jest to muzyka, która miała oddawać pełnię uczuć kompozytora do Wilhelmine Mörtl. Inspiracja spłynęła na niego bowiem po jednej z pieszych wycieczek po okolicach Dolnej Austrii wraz z ukochaną. Dzieło, pierwotnie skomponowane na obsadę kwartetu smyczkowego, tego wieczoru zabrzmi w wykonaniu orkiestry smyczkowej.