Kwiecista wielogłosowa muzyka była awangardą późnego średniowiecza w całej Europie. Dziś, odczytując ją z dawnych manuskryptów, poznajemy pełen emocji i kunsztu artystycznego okres zamykający ważną epokę w dziejach Europy.
Zespół Mala Punica interpretuje twórczość sprzed stuleci z pasją, odwagą i wirtuozerią, a jednocześnie z uwzględnieniem wiedzy historycznej na temat dawnej muzyki. Wiedzę tę powoli zdobywamy, przekopując się przez dawne księgi, takie jak Codex Faenza i Buxheimer Orgelbuch.
Tak zwana Faventina, której zagorzałym badaczem jest Pedro Memelsdorff, szef zespołu, to przebogaty zbiór utworów kopiowanych przez kilka pokoleń skrybów, od późnego średniowiecza po wczesny renesans. Zbiór ten zadziwia różnorodnością muzyki liturgicznej – obok prostych chorałów gregoriańskich pojawiają się w nim misterne polifonie pełne finezyjnych ozdobników. Księga z klasztoru kartuzów w Buxheim zawiera gigantyczną kolekcję 250 utworów organowych z drugiej połowy XV wieku. Tytuł koncertu – Beatum incendium – jest tytułem motetu Johannesa Ciconii, przedstawiciela wyszukanego czternastowiecznego stylu ars subtilior.